۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۷۵۵۳۲۶
آیت الله اعرافی:

دشمنان بدانند قدرت ایران به مراتب بیش از آن چیزی است که در وعده صادق دیدند

دشمنان بدانند قدرت ایران به مراتب بیش از آن چیزی است که در وعده صادق دیدند
امام جمعه قم گفت: دشمنان انقلاب بدانند قدرت ایران بارها و بارها و به مراتب بیش از آن چیزی است که در وعده صادق دیدند، انقلاب اسلامی جنگی در جهان بر نیفروخته است اما با شجاعت از خاک و منافع خود دفاع می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد ضمن توصیه به تقوای الهی بیان کرد: همه شما نمازگزاران گرامی و خودم را به تقوای الهی، پرهیز از گناهان و آلودگی های روحی و عمل به فرمان خداوند در همه احوال و شئون سفارش و دعوت می کنم.

وی با اشاره به تقسیمات عبادت بندگان الهی در بارگاه حق ابراز کرد: در ادامه مباحث عبادت بحثی در خطبه پیشین مطرح شد که در تقسیم عبادت تقسیم سه ضلعی مطرح شده است که ائمه هدی علیهم السلام فرموده انداهل عبادت سه نوع درجه عبادت وجود دارد که از سوی ۀنها انجام می شود یک نوع آن عبادت بندگان از خوف از عذاب الهی و ترس از جهنم انجام می گیرد.

وی ادامه داد: درجه دوم عبادت تاجران و بازرگانان در بازار آخرت است کسانی که نگاه به نعم والهی و رضوان الهی دوخته و عبادت را ثمن برای رسیدن به دستاورد و کالای عالم غیب و آخرت می پردازند، این دوگروه گرچه عبادتشان صحیح است اما ناظر به منافع خود در اخرت می باشد و این دو سطح ازعبادت آغاز مراتب عبادت است اما در مرتبه بالاتر عبادت از سر شکر و سپاسگزاری، نتیجه عشق و محبت به خداوند است.

خطیب نماز جمعه قم در ابتدای خطبه دوم نمازگزاران و خود را به رعایت تقوای الهی سفارش و دعوت کرد و از سخنرانان پیش از خطبه تقدیر و تشکر کرد.

وی با تشکر از نیروهای انتظامی در اجرای طرح عفاف و حجاب اظهار داشت: نقطه تقابل سبک زندگی اسلامی و غربی حجابی هست که دشمن به دنبال ضربه زدن به آن هست و امیدواریم برخی هنجارشکنی ها با تدبیر درست معالجه شود.

عضو فقهای شورای نگهبان بر پیوست فرهنگی و مقاوم سازی مسکن تاکید کرد و ابراز داشت: ساخت مسکن باید براساس اعتلاء جمعیت و با عزم راسخ دولت به پیش برود و ساخت مسکن در دولت را گره گشایی خوبی برشمرد.

وی با اشاره به عملیات طوفان وعده صادق اظهار داشت: این عملیات جهان را تکان و معادلات منطقه را تغییر داد و عملیات وعده صادق را دفاع و براساس منطق اسلامی ، حقوقی و بین المللی و در پاسخ به تهاجم و شرارت های اسرائیل بود و بدون غافلگیری و کاملا شفاف صورت گرفت.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: عملیات وعده صادق حکیمانه و صبورانه بود و هیچ دستپاچگی در آن راه نداشت و عملیاتی مستقیم و در مسیری بیش از هزار کیلومتر بود و این عملیات به لشکریان برآمده از امت اسلام هم سپرده نشد بلکه جمهوری اسلامی مستقیم به رژیم صهیونیستی پاسخ کوبنده داد.

امام جمعه شهر قم با بیان اینکه قم آمریکا، انگلیس و خائنان منطقه آماده وهمه چیز را می دانستند، تصریح کرد: حمله صادق وعده فراتر از مرزها و برای دفاع از انقلاب اسلامی انجام شد و این عملیات ترکیبی در منطق نظامی یک عملیات قابل قبول و پیشرفته بود هرچند تمام توان ما نبود.

وی با اشاره به اینکه گنبدآهنین و فلاخن ها در هم کوبیده شد، خاطرنشان کرد: سپاه غیور و نیروهای مسلح شجاع ما هیمنه سیاسی، نظامی و اقتصادی استکبار را به فضل الهی در هم شکستند و تحلیل ها و برآورده های تئورسین های غربی و منطقه ای نقش برآب شد و غرب با تحلیل های غلط با ایران و امت اسلام برخورد می کند.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: بدانند قدرت ایران بارها و بارها و به مراتب بیش از آن چیزی است که در وعده صادق دیدند، ما صبور و حکیم هستیم و بی جهت به سمت جنگ نمی رویم، انقلاب اسلامی جنگی در جهان بر نیفروخته است اما با شجاعت از خاک و منافع خود دفاع می کند.

خطیب نماز جمعه قم ادامه داد:  موج و همگرایی امت اسلام، سپری شدن عصر رعب و وحشت از اسرائیل و آمریکا از دستاوردهای این حمله تنبیهی بود. اشتباه می کردند آنها که گمان می کردند گفتمان موشک به پایان رسیده است هرچند گفتمان اسلام فکری و صلح جویانه می باشد اما این گفتمان نیازمند قدرت موشکی و نظامی است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی و محور مقاومت همیشه آماده جواب دندان شکن به استکبار جهانی هستند، بیان کرد: آمریکایی ها بدانند وتوهای شما و خیانت هایتان در پرونده هایتان ثبت است، آمریکا و اسرائیل لانه عنکبوت هستند و دنیا بداند ملت ایران در کنار یکدیگر و گوش به فرمان رهبری برای دفاع از گشور آماده هستند و در این مسیر ثابت قدم خواهند ماند.

عضو فقهای شورای نگهبان فریاد ملت ایران در راهپیمایی ها را همسو با وعده صادق و لبیک یا رسول الله و لبیک یاحسین عنوان کرد و به دنیا گفت: ما اهل منطق و گفتمان صلح و نجات بشریت هستیم اما از کشور خود دفاع می کنیم و تا پای جان با انقلاب ایستاده ایم.

ارسال نظرات