۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۵۶۲۲۱
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی در گفت‌وگو با رسا:

حوزه علمیه پشتیبان طرح نور و حامی نیروی انتظامی است

حوزه علمیه پشتیبان طرح نور و حامی نیروی انتظامی است
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ولنگاری و بی حجابی را راهبرد دشمن برای تضعیف نظام اسلامی برشمرد و گفت: همه نهادها باید از طرح نور و مبارزه با بی حجابی حمایت کنند، همانگونه که حوزه علمیه تمام قد از نیروی انتظامی حمایت می کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجاب را یک واجب الهی قرآنی و شرعی برشمرد و گفت: خداوند در آیه 59 سوره احزاب خطاب به پیامبر(ص) می فرماید به زن ها و دختران خود و مومنین بگو که خود را بپوشانند و آیات و روایات دیگر دلالت بر ضرورت و وجوب حجاب دارد.

وی با بیان اینکه حجاب از احکام حیاتی دین اسلام است، افزود: حیات سالم فرهنگی جامعه رهین حجاب است، این حجاب مانعی برای فساد اخلاقی و اجتماعی در جامعه است، آنهایی که حجاب را حفظ نمی کنند در واقع به نوعی اعلان آزادی تعرض از سوی دیگران به خود را بیان می کنند.

استاد حوزه علمیه پایبندی به حجاب و عفاف را لازمه انسانیت قلمداد کرد و اظهار داشت: حجاب برای مومنین اثبات پایبندی به بندگی خداست و از سویی دیگر رعایت عفاف و حجاب برگرفته و لازمه ذاتی هر انسانی است چرا که فطرت انسان ها از بدو خلقت پاک و به دور از تاریکی ها می باشد و در این عفت و پاکی فرقی بین زن و مرد وجود ندارد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بی حجابی را طرح دشمن و زن بی حجاب را ابزار دست دشمنان اسلام برشمرد و تصریح کرد: بی حجابی فتنه ای برای تضعیف نظام و جامعه اسلامی است و نیروی انتظامی با اجرای طرح نور به دنبال دفاع از انقلاب اسلامی و صیانت از عفت بانوی ایرانی و اسلامی هستند.

وی افزود: در اجرای این طرح نباید نیروی انتظامی فراجا را تنها گذاشت، ما در این فتنه با جبهه مخالفین نظام رو به رو هستیم و نیروهای انتظامی ما در خط مقدم و سنگر اول این جبهه ساختار شکنی قرار دارند لذا با توجه به جنگ ترکیبی دشمن باید به صورت ترکیبی و همه جابنه به مقابله با آنها برخاست.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی همراهی همه نهادها با نیروی انتظامی در اجرای طرح نور را مطالبه و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه تمام قد از طرح نور و مبارزه با بی حجابی از نیروی انتظامی حمایت می کند، از سایر نهادهای انقلابی نیز چنین توقعی هست که این خط و جبهه را تنها نگذاشته تا به سرمنزل مقصود برسد.

وی با اشاره به اینکه عبور از خط قرمزهای قانون جرم محسوب می شود، اذعان داشت: همانطور که نبستن کمربند ایمنی یا عبور از چراغ قرمز جرم محسوب می شود، قانون حجاب نیز که همراه با قانون قرآنی، الهی و قوانین کشوری هست نیز باید رعایت شود و تخطی از آن جرم بحساب می آید.

عضو مجمع نمایندگان طلاب بیان کرد: راهبرد دشمن برای سیلی زدن به جمهوری اسلامی از راه هرزگی و بی حجابی است و توقع از بانون جامعه می رود که در پازل دشمن بازی نکنند و فریب وعده های دروغین و رنگ و لعاب دار دشمنان نظام اسلامی را نخورند و نسبت به حجاب و عفت خود و جامعه غیرت نشان دهند.

وی ولنگاری و بی حجابی را موجب تقویت دشمن برشمرد و در پایان یادآوری کرد: آنهایی که در تشییع جنازه حاج قاسم آمدند و اشک ریختند بدانند که حاج قاسم از آنها عفت و پاکدامنی و رعایت حجاب را می خواهد، حاج قاسم جان خود را فدای این ملت کرد تا در کنار امنیت، تدین و دینداری مردم مورد لطمه و صدمه از سوی دشمنان قرار نگیرد.

ارسال نظرات