۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۷۵۷۱۳۰
مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی:

طلاب حاضر در مدارس؛ در صف اول جهاد فرهنگی

طلاب حاضر در مدارس؛ در صف اول جهاد فرهنگی
حجت‌الاسلام مخدوم ضمن تاکید براینکه طلاب مشغول در مدارس به همراه معلمان در صف اول جهاد فرهنگی قرار دارند، ابراز کرد: نیاز است که از این مجاهدان در صف اول تقدیر و حمایت شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی مخدوم، مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی آیین در نشست رونمایی از مجموعه کتاب‌های پرسش و پاسخ دانش آموزی ضمن بیان اینکه با نسل خاصی از انسان‌های امروزی روبه‌رو هستیم، گفت: دینداران و مذهبی‌ها با تاخیر نسبت به نسل ضد شناخت دارند، نسلی که کاملا دیجیتالی است، دانش فنی خوبی دارد، از نسل گذشته اطلاعات وسیعی دارد، نسلی که زبان دان است و نسلی که با داشتن ذهنیت کارآفرین متفاوت می‌بیند، درک و تحلیل می‌کند.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه از سال گذشته در حوزه مسئله محوری رویکرد توجه به نوجوانان اهمیت پیدا کرده، افزود: ۵۰۰ مقاله برتر در زمینه هویت نسل جدید شناسایی و همه مقالات مفهوم نگاری شده و در یکی دو ماه آینده مسئله شناسی مقالات انجام و در چهار جلد کتاب منتشر خواهد شد.

حجت‌الاسلام مخدوم با تاکید براینکه نسل جدید از پیام مستقیم گریزان است، گفت: نسل جدید از پیام مستقیم حتی اگر در بازی باشد گریزان است، باورپذیری نسل جدید تعقییر کرده است البته به این معنا نیست که نسل جدید از دینداری دور شده است، اما آنها ادبیات و روش‌های سنتی را برای پذیرش دین درک یا فهم نمی‌کنند.

وی ضمن بیان اینکه تاثیرگذاری بر نسل جدید کار ساده‌ای نیست، تصریح کرد: صاحب نظران در مورد نسل گفته اند هر سوالی از این نسل پرسیده شود در فضای مجازی پاسخ آن را جستجو می‌کنند؛ آمار‌های تحقیقات نشان می‌دهند روزانه سه و نیم میلیون جستجوی گوگل و پنج میلیارد مشاهده ویدیو مربوط به نسل جدید وجود دارد.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه فضای مکتوب در نسل جدید تعقییر ایجاد خواهد کرد، گفت: نیازمند شناخت وضعیت برای القای مفاهیم با ارزش‌های اسلامی هستیم و نیز نیازمند مسئله شناسی برای ارائه راه حل متناسب هستیم؛ اصل میراث مکتوب مجموعه کتاب‌های پرسش و پاسخ دانش آموزی چیز لازم و کار ارزشمندی است.

 حجت‌الاسلام مخدوم ضمن تاکید براینکه طلاب مشغول در مدارس به همراه معلمان در صف اول جهاد فرهنگی قرار دارند، ابراز کرد: نیاز است که از این مجاهدان در صف اول تقدیر و حمایت شود؛ در زمینه مسائل فرهنگی راه نرفته، مسیر طی نشده و جهاد بر زمین مانده در زمینه مسائل نوجوانان وجود دارد و باید خدمات در این زمینه توسعه داده شود.

ارسال نظرات