۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۷۵۶۴۴۰
به همت جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه؛

مراسم بزرگداشت آیت الله ضیاء الدین نجفی برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله ضیاء الدین نجفی برگزار شد
مراسم بزرگداشت آیت الله ضیاء الدین نجفی(ره) از طرف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه و نهادهای حوزوی در مسجد اعظم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرکزاری رسا، مراسم بزرگداشت آیت الله ضیاء الدین نجفی(ره) از طرف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه و نهادهای حوزوی شنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور شخصیت های حوزوی و زائران حرم حضرت معصومه (س) در مسجداعظم برگزار شد.

آیات بهشتی، فاضل لنکرانی، غروی، کریمی جهرمی و حجج اسلام والمسلمین ملکا، صافی، سلیمانی اردهالی، بیگدلی و نمایندگان بیوت مراجع تقلید و جمعی از اعضای مجمع نمایندگان طلاب در این مراسم حضور داشتند.

پیام تسلیت آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در این مراسم قرائت شد.

حجت الاسلام بیگدلی سخنران این مراسم در سخنانی عفو و گذشت را موجب جذب رحمت خاص پروردگار برشمرد و اظهار داشت: در این دنیا به یکدیگر رحم و مروت کنیم تا خداوند ما را مورد رحمت و عفو خود قرار دهد.

وی ادامه داد: جاذب دیگر رحمت الهی، احسان و نیکوکاری است، اما استغفار نیز رحمت و عفو الهی را در بردارد، حضرت نوح به قومش فرمود رو به خدا بیاورید که اگر استغفار کردید خداوند نه تنها شما را می بخشید بلکه رحمتش را بر شما نازل می کند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: تجلیل از شخصیتی که از برکات عمرش ۵۰ نوع تالیفات در رشته های مختلف دینی و علمی است و در کنار آن فعالیت های تبلیغی دارد بر حوزه علمیه لازم است.

وی خاطرنشان کرد: از شاگردان مکتب امام صادق باید تجلیل کرد شاگردانی که امام صادق علیه‌السلام فرمودند در مسجد بنشینید و به سوالات و شبهات مردم پاسخ دهید و این عالم، بزرگ شده مکتب امام صادق علیه‌السلام بود.

گفتنی است؛ مراسم تشییع پیکر آیت الله شیخ ضیاءالدین نجفی تهرانی، صبح سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از مسجد نبی اکرم (ص) پیروزی برگزار شد.

این فقیه و مجتهد در زمینه خدمات فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت‌های فراوانی داشته که تاسیس مراکزی همچون حوزه علمیه در شرق تهران، بنیاد حفظ و نشر آثار اهل بیت (ع)، کتابخانه عمومی، حسینیه در تهران، زائرسرای رضوی در مشهد مقدّس، صندوق قرض الحسنه نبی اکرم (ص) و صندوق خیریه ایتام و فقراء نمونه‌هایی از یادگار‌های اوست.

ارسال نظرات