۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۵۶۴۲۲

برگزاری مراسم شهادت امام صادق در بیوت مراجع‌ تقلید

برگزاری مراسم شهادت امام صادق در بیوت مراجع‌ تقلید
مراسم عزاداری شهادت جانسوز حضرت امام جعفر صادق (ع) با حضور مقلدین و مردم ولایتمدار قم در دفاتر مراجع تقلید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز شهادت جانسوز ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق(ع)، مجلس سوگواری با حضور علما، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه، هیئات عزاداری و محبین خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) و با سخنرانی وعاظ و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت (علیهم السلام) در بیوت مراجع و علما در قم برگزار  شد.

برگزاری مراسم شهادت امام صادق در بیوت مراجع‌ عظام تقلید/تکمیل نیست

مراسم عزاداری در مدرسه امیرالمومنین (ع) با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی

مجلس سوگواری شهادت حضرت امام جعفرصادق(علیه‌السلام) با حضور مردم مؤمن قم در دفتر حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با سخنرانی و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت (علیهم‌السلام) روز شنبه ۱۵ اردیبهشت، ساعت ۱۱ صبح در مدرسه امام امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) واقع در خیابان شهداء (صفائیه) برگزار شد.

برگزاری مراسم شهادت امام صادق در بیوت مراجع‌ عظام تقلید/تکمیل نیست

برگزاری عزای شیخ الائمه در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی

مراسم عزاداری شهادت جانسوز امام جعفر صادق(علیه السلام) در دفتر حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌قمی و حجت‌الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد و مداحی سیداحمد شمس و حاج رضا عاصی و با حضور آیات فقیهی و قزوینی برگزار شد.

این مراسم از روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح به مدت دو روز در دفتر این مرجع‌تقلید واقع در خیابان شهداء (صفائیه)، کوچه ۳۳ برگزار شد.

سخنران مراسم با اشاره به اینکه ائمه اربعه اهل سنت یا بی واسطه یا باواسطه شاگرد امام صادق (ع) بودند، ابراز کرد: ابوحنیفه شاگرد بی واسطه بود و این جمله معروف را آلوسی هم نوشته است که افتخار می کند «لولا السنتان لهلك النعمان»، اما شافعی با یک واسطه و احمد حنبل هم شاگرد شافعی بود و در باره مالک هم این جمله معروف است که در رابطه با امام صادق می گفت «چشمی و گوشی نشنیده که بالاتر از امام صادق در علم و عبادت باشد، بنابراین نه تنها شیعه بلکه همه مذاهب شاگرد امام صادق (ع) بودند.

وی افزود: گواهی دوستان و دشمنان درباره امام و شاگردانشان بسیار قابل توجه است مثلا جایی هارون می گوید زبان هشام از هزار شمشیر تاثیرگذارتر و بیشتر است و یا عبارتی که در میزان الاعتدال ذهبی است که می گوید که اگر بخواهیم روایت شیعه را کنار بگذاریم چیزی از سنت برای ما باقی نمی ماند مگر چیز اندکی.

برگزاری مراسم شهادت امام صادق در بیوت مراجع‌ عظام تقلید/تکمیل نیست

حضور شیعیان و عزاداران امام صادق (ع) در دفتر آیت الله جوادی آملی

مراسم عزاداری شهادت حضرت امام جعفرصادق(علیه‌السلام) در دفتر حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی با سخنرانی و مداحی ذاکران آل‌محمد(علیهم‌السلام) روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰:٣٠ در خیابان شهداء (صفائیه)، کوچه ۱۹ برگزار شد.

برگزاری مراسم شهادت امام صادق در بیوت مراجع‌ عظام تقلید/تکمیل نیست

مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) در دفتر آیت الله وحید خراسانی

مراسم عزاداری به مناسب شهادت امام جعفر صادق (ع) از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه در بیت آیت الله وحید خراسانی و با حضور طلاب و روحانیون حوزه علیمه و اقشار مختلف مردم عزادار قم با سخنرانی حجت الاسلام سید رضا هاشمی برگزار شد.

بعد از این مراسم از ساعت ۱۱ صبح همانند سال‌های گذشته دسته عزاداری به منظور عرض تسلیت شهادت ششمین امام ششم شیعیان به ساحت کریمه اهل بیت (س) با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی، رهسپار حرم حضرت معصومه (س) شد.

گفتنی است مراسم شهادت امام صادق (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌قمی و حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌گلپایگانی و مداحی انصاریان و میریزدی از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت به مدت سه روز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در فاطمیه حضرت ولی‌عصر صاحب الزمان(عج) واقع در خیابان شهداء (صفائیه) برگزار گردید.

برگزاری مراسم شهادت امام صادق در بیوت مراجع‌ عظام تقلید/تکمیل نیست

حضور گسترده مردم ولایی قم در مراسم عزاداری دفتر مقام معظم رهبری در قم

مراسم سالروز شهادت رئیس مکتب شیعه اثنی عشری صبح امروز با مداحی حاج عباس حیدر زاده و سخنرانی آیت الله محسن اراکی در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار گردید.

از نکات قابل توجه حضور چشمگیر عزادارن امام صادق علیه السلام بود که حتی در بخشی از خیابان صفاییه نیز به اقامه عزا پرداختند.

آیت الله اراکی در این مراسم با اشاره به اینکه از آغاز آفرینش انسان خط مبارزه با استکبار و طاغوت شروع شده است، ابراز کرد: مبارزه هابیل و قابیل هم مبارزه حکومت الهی و حکومت استکبار بوده است، هابیل حاکم به حق معرفی شده از سوی خدا و قابیل در صدد حکومت استکباری بر دنیای خود بود و حسادت از همین نقطه آغاز گردید.

وی با بیان اینکه حضرت نوح پس از طوفان ۵۰۰ سال حاکمیت الهی را در جامعه به اجرا در آوردند، افزود: جریان طاغوت و استکبار در تقابل با حاکمیت رهبران الهی جریان طولانی است و اساس با حاکمیت الهی می باشد و تأسیس دولت و نظام حاکم بوسیله انبیا و رسل الهی بوده و تمدن جهانی بر حاکم الهی نیز به دست حضرت نوح پس از طوفان تشکیل شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جریان طاغوت به سه ابزار و روش در مقابل حکومت الهی دست می زدند، تصریح کرد: شیوه اول حذف فیزیکی رهبران الهی و یاوران موثر آنها بوده است و اگر کسی بخواهد در این زمینه کتابی بنویسد چندین جلد کتاب خواهد شد.

وی با اشاره به ترور شخصیت انبیاء و ائمه اضافه کرد: ابزار و شیوه دوم حذف معنوی شخصیت انبیاء و اوصیا و یاوران آنها بوده است، دربرخی از کتب روایی ببینید که به پیامبر و امیرالمومنین صلوات الله علیها چه تهمت ها زده شده است و این جریان تا به امروز ادامه دارد.

گفتنی است مراسم شهادت امام صادق (ع) علاوه بر دفاتر مراجع در بیوت و موسسات علمی برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز برگزار شد، همچنین مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (علیه السلام) با سخنرانی حجت الاسلام صبوری و مداحی حاج حسن باقری عصر امروز در بیت امام خمینی (ره) واقع در خیابان معلم میدان روح الله و مدرسه فیضیه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات