۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۷۵۶۴۲۰

بیانیه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پی خروش دانشجویان و دانشگاهیان غرب

بیانیه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پی خروش دانشجویان و دانشگاهیان غرب
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با صدور پیامی سرکوب خروش دانشجویان و دانشگاهیان غرب توسط دولت های غربی را محکوم کرد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با صدور پیامی سرکوب خروش دانشجویان و دانشگاهیان غرب توسط دولت های غربی را محکوم کرد.
 
متن بیانیه به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
نامه ده سال پیش امام المسلمین حضرت امام خامنه ای به جوانان و دانشگاهیان اروپا و آمریکا زمینه ساز شناخت اسلام و جهان اسلامی و کشورهای اسلامی و مقاومت اسلامی و فلسطین شد.
 
 ایام و ماههای اخیر دانشجویان آمریکا و اروپا به حق به حمایت از نسل کشی و کودک کشی اسرائیل و صهیونیزم در غزه و فلسطین تحت حمایت آمریکا و اروپا و غرب معترضند و مقاومت بی نظیری همراه با فلسطینیان و جبهه مقاومت و امت اسلامی و مظلومان جهان علیه نسل کشی و کودک کشی صهیونیزم و اسرائیل غاصب علیه غزه و فلسطین مظلوم و مقتدر داشته اند.
 
در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، در روزهاو ماههای اخیر و به رغم بایکوت خبری، شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین هستیم.
 
تصاویری که به روشنی مؤید رفتارهای متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشورها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر، این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.
 
مواجهه‌ی بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین نموده، سرکوب این اساتید و دانشجویان را توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است قویاً محکوم می‌کنیم.
 
اساتید و دانشجویان آزاده و آزادیخواه عزیز همانطور که تاریخ بارها گواه این مساله بوده است، نخبگان هر یک از جوامع مانند دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها همیشه در خط مقدم دفاع از انسانیت و آزادی در سراسر جهان بوده و خواهند بود.
 
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به نمایندگی از طلاب و فضلا و اساتید حوزه ها و آحاد حوزویان، حمایت قاطع و عمیق خود را از ادامه تظاهرات مسالمت آمیز جهانی بویژه در اروپا و آمریکا در حمایت از غزه مظلوم مقتدر و فلسطین صبور و قهرمان علیه تهاجم وحشیانه نظامی به غزه و فلسطین و نسل کشی و کودک کشی صهیونیزم و اسرائیل غاصب اعلام می داریم و خواستار آزادی دانشجویان و اساتید دستگیر شده حامی فلسطین در سراسر جهان بویژه آمریکا و اروپا هستیم.
 
مایه شگفتی و اندوه فراوان است که با وجود کشته شدن حدود چهل هزار فلسطینی از آغاز جنگ غزه که عمدتاً زنان و کودکان بوده‌اند و بیش از ۶۲ درصد خانه‌هایشان نیز ویران شده‌است، تاکنون هیچ پیشرفت قابل توجهی در دستیابی به آتش‌بس واقعی در غزه صورت نگرفته است. سکوت بیشتر و عدم اقدام عملی دولت ها و سازمان‌های بین‌المللی دولت‌ها در مورد حقوق اولیه فلسطینیان و نسل‌کشی در غزه دیگر قابل قبول نیست. ما امیدواریم که ادامه جریان عدالتخواهانه دانشگاهیان سراسر جهان بالاخص آمریکا و اروپا ما، منجر به پایان دادن حمایت‌های دولت های آمریکا و اروپا از اسرائیل شود. 
 
بدیهی است با وجود هرگونه سرکوب، تداوم اعتراضات نقش کلیدی در مبارزه و غلبه بر نابرابری و ظلم ناشی از امپریالیسم آمریکا و رژیم آپارتاید صهیونیستی خواهد داشت و به لطف خدا تا جایی گسترش خواهد یافت تا به پایان نسل کشی در غزه منجر شود.
 
ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم
نصر من الله و فتح قریب
مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه قم
 
 
ارسال نظرات