۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۷۵۶۴۰۹
حجت الاسلام ذوالنوری:

جمهوری اسلامی ادامه دهنده راه و مکتب امام صادق است

جمهوری اسلامی ادامه دهنده راه و مکتب امام صادق است
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل به ولایت و حکومت اسلامی در عصر غیبت زندگی بخشید و امروز امام مسلمین وقتی وعده صادق را دستور می دهد دنیا از قدرت شیعه و اسلام ناب متحیر می ماند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مراسم شب شهادت امام جعفر صادق(ع) و مراسم یادبود شهید محمد علی مبارک که جمعه شب در مسجد فاطمه الزهرا (س) پردیسان برگزار شد، گفت: در اوصاف یاران آخرالزمانی صاحب الزمان (عج) حضرت علی(ع) می فرمایند اینها در زمین ناشناخته هستند هرچند از نظر شناسنامه ای برای ما آشنا و شناخته شده می باشند اما از نظر فضیلت واقعا برای همه ما ناشناخته و ذهن ما درک نمی کند چرا که شهادت یک مقوله آسمانی و معنوی و در ظرف ذهن و تفکر زمینی نمی‌گنجد.

وی افزود: خداوند در آیه ۱۱۳ سوره توبه در بهاء و قیمت خون شهید و خریدار آن می فرماید خریدار جان و خون شهید خود خداست و فروشنده مومن و کالای او همه هستی اش هست و قیمت چنین کالایی بهشت جاودان می باشد.

حجت‌الاسلام ذوالنوری با اشاره به اینکه خداوند از لحظه اراده رفتن شهید به جبهه ثواب برایش می نویسد، اظهار داشت: پیامبر خدا در مقام و جایگاه شهید فرمود وقت جان گرفتن شهید از سوی خدا خطاب می آید آفرین بر این روح پاکیزه که از جان خارج شد، ما به این یادواره ها نیاز داریم و یاد شهدا به مثابه رحمت الهی بر زمین و خشکیده است و ما برای حیات دنیوی و معنوی نیازمند چنین جلساتی هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۳۰۰ شهید طلبه در عملیات بدر تقدیم انقلاب کرده ایم، تصریح کرد: به خاطر می آورم به امیرعلی حیدری طلبه ای که تک پسر خانواده بود گفتم برای رزم باید اولا آموزش دیده رزمی و اینکه مبلغ باشید و لازمه تبلیغ لباس روحانیت است و شما رزم دیده هستی اما لباس تبلیغی نداری، بیست دقیقه نگذشت که لباس هایی از رفقایش قرض گرفت و به سوی شهادت گام برداشت.

وی با بیان اینکه شهدا شاگردان امام صادق بودند، تاکید کرد: سجایای امام صادق عامل جذب بود آن هم در دوره ای که فرقه های مختلف و دراویش به دنبال تکه تکه کردن اسلام بودند و حاکمیت عباسی هم توان مقابله با نحله را نداشت. شهدای انقلاب و دفاع مقدس ما نیز جذب این مکتب شدند.

سخنران مراسم با بیان اینکه اخلاق و رفتار خوش امام موجب جذب مردم می شد، خاطرنشان کرد: فعالیت امام صادق (ع) منحصر در کلاس درس معمولی نمی شود بلکه امام صادق با تربیت شاگردان در شاخه های مختلف علمی با حکومت ظلمه و فرق منحرف مبارزه می کرد و آنچه شهادت معصومین را رقم زده است همین مبارزه با ظالمین می باشد.

حجت الاسلام ذوالنوری ابراز داشت: اسلامی که امام صادق به ما و تمام پیروانش آموخته، اسلام مبارزه با استکبار و دستگاه ظالم است و جمهوری اسلامی ادامه دهنده راه و مکتب امام صادق (ع) است.

وی با بیان اینکه حق امام علی (ع) و سایر ائمه استقرار و تشکیل حکومت اسلامی بود، اظهار داشت: امام راحل به ولایت و حکومت اسلامی در عصر غیبت زندگی بخشید و امروز امام مسلمین وقتی وعده صادق را دستور می دهد دنیا از قدرت شیعه و اسلام ناب متحیر می ماند، درود خدا بر چنین رهبران و شهدایی که دانش آموخته مکتب امام صادق (ع) هستند.

ارسال نظرات