۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۵۶۳۹۶
رئیس اداره حج و زیارت کاشان:

یک پدر شهید با ۹۰ سال سن کهنسال‌ترین زائر حج تمتع در منطقه کاشان است

یک پدر شهید با ۹۰ سال سن کهنسال‌ترین زائر حج تمتع در منطقه کاشان است
اصفهان – رئیس اداره حج و زیارت کاشان گفت: جوان‌ترین زائر خانم ۱۷ ساله و صفرعلی باغبان زاده ابوی شهید و تنها پدر شهید حاضر در جمع زائران با ۹۰ سال سن مسن‌ترین زائر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حمیدرضا بهروزی فر رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش متمرکز زائرین حج تمتع ۱۴۰۲ منطقه کاشان در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امسال از منطقه کاشان ۸۸۵ نفر به همراه کادر و عوامل اجرایی راهی حج تمتع می‌شوند. 

وی افزود: از این تعداد ۸۴۰ نفرزائر هستند، ۲۶ نفر عوامل کاروان‌ها شامل مدیران، معاونین، ماموران اجرایی و روحانیون کاروان‌ها و معین و معینه هستنئد.

به گفته وی ۷ نفر نیز به عنوان عامل مجموعه و حدود ۱۰ نفر نیز به عنوان عوامل آشپزخانه مرکزی و همچنین مدیر مجموعه و ۷ نفر ارعوامل این مجموعه هستند.

بهروزی فر ۵۴ درصد از زائران منطقه را کاشان را بانوان و ۴۶ درصد زائران را آقایان اعلام کرد و افزود: از ۸۴۰ زائر خانه خدا در منطقه کاشان در سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۵۰ نفر خانم و ۳۹۰ نفر مرد هستند.

رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان میانگین سنی زائران کشور و منطقه کاشان را ۵۷ سال اعلام کرد و با اشاره به مسن‌ترین و جوانترین زائر خانه از منطقه کاشان، گفت: جوان‌ترین زائر خانم ۱۷ ساله و مسن‌ترین زائر صفرعلی باغبان زاده ابوی شهید و تنها پدر شهید حاضر در جمع زائران شهرستان کاشان و آران و بیدگل با ۹۰ سال سن مسن‌ترین زائر است.

وی تعداد کاروان‌های حج امسال منطقه کاشان را ۶ کاروان اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۳ کاروان مدینه قبل و ۳ کاروان مدینه بعد هستند که با ۲۵ نفر عوامل عازم سفر حج می‌شوند.

به گفته وی از ۶ کاروان اعزامی امسال به مکه مکرمه یک کاروان از شهرستان آران و بیدگل هستند و ۵ کاروان دیگر از شهرستان کاشان هستند و این تقسیم بندی براساس آمار پیش ثبت نام دراین دو شهرستان است.

بهروزی فراز افزایش ظرفیت زئران حج تمتع منطقه کاشان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبرداد و ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های انجام شده تعداد زائران حج تمتع منطقه کاشان در سال آینده به یکهزار نفر برسد تا آرزوی مشتقان این سفر در منطقه کاشان برآورده شود.

لازم به ذکر است همایش متمرکز زائرین حج تمتع ۱۴۰۳ منطقه کاشان با عنوان مسافران قبله با شعار «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» با حضور ۸۸۵ نفر زائر در سالن ورزشی دانشگاه آزاد کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات