۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۷۵۶۳۹۴
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

داشتن اخلاص نخستین کلید حج مقبول است

داشتن اخلاص نخستین کلید حج مقبول است
حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه حج یک کتاب فقیهی است که تمام ابواب و اصول فقه یک رساله دارد، گفت: داشتن اخلاص نخستین کلید حج مقبول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در همایش متمرکز زائرین حج تمتع ۱۴۰۲ منطقه کاشان که در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: حج یک کتاب فقیهی است که تمام ابواب و اصول فقه یک رساله دارد و مناسک حج خود به تنهایی یک مناسک دارد و روایات فراوان و دستورالعمل‌های بسیار زیادی دارد.

وی به کلید‌های مهم حج واجب مقبول و دستورالعمل‌ها و روایت حج اشاره کرد و از اخلاص به عنوان نخستین کلید حج مقبول نام برد وگفت: انسان همه اعمال خود را باید فقط برای رضایت خدا انجام دهد امو خداوند در قرآن می‌فرماید حج عمره را برای خدا قرار دهید.

حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، اگر بنده‌ای ۴۰ شبانه روز عبادت خالصانه برای خدا داشته باشد چشمه‌های حکمت را از قلب او بر زبان او جاری می‌کند و امیرمومنان (ع) نیز می‌فرماید، کسی که مخلصانه کاری را انجام دهد و در عمل او اخلاص باشد هیچگاه اسیر نمی‌شود.

وی ادامه داد: عدم اخلاص در کار‌ها سبب آلودگی در کار است و آلودگی در کار سبب اسارت و پستی و مشکلات خواهد بود، چرا که اگر کسی با اخلاص باشد در مسیر حق خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از کسب شناخت و معرفت به عنوان دومین کلید موفقیت در حج مقبول نام برد و اظهار داشت: انسان باید مناسک حج را بلد باشد و بداند چکار می‌کند و برای مناسک باید شاگردی کند و توجه داشته باشد تا اعمال او صحیح باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، مناسک را خوب یاد بگیرید، گفت: مناسک جزو دین است و اگر با آن آشنا نباشید هنگام بازگشت از حج هنوز در لباس احرام خواهید بود.

به گفته وی زائران بیت الله الحرام از فرصت به وجود آمده که قابل تکرار نیست باید از روحانیون کاروان‌ها نهایت استفاده را برای آموزش اعمال و مناسک حج داشته باشند.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه گفت: هرکاری نیاز به معرفت و شناخت دارد و حج یکی از اعمال بسیار بزرگ و مهم و یکی ازعباداتی است که شرط آن داشتن استطاعت و رفتن به سرزمین وحی است.

وی قدر شناسی از فرصت ویژه الهی حج را سومین کلید حج مقبول دانست و اظهار داشت: زائرانی که امسال به حج مشرف می‌شوند، ۱۵ سال در نوبت و انتظار بودند و امروز که دعوت شدند و عازم سفر حج شدند باید قدر این فرصت بی بدیل تکرار نشدنی را بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید، خداوند برای کسی که درب خیر و رحمت را گشود، این فرصت را قدر بداند و نهایت استفاده را از این فرصت به دست آمده داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه انسان‌ها باید ازهمه فرصت‌ها استفاده کنند و فرصت سلامتی و جوانی یک فرصت تکرار نشدنی است، ادامه داد: امنیت و سلامتی دونعمت مجهول انسان‌ها است و ملت ایران از این نعمت مهم بزرگ بهره‌مند هستند در حالیکه خواهران و برادارن ما در فلسطین نه امنیت دارند و نه سلامتی دارند. 

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه گفت: زائران خانه خدا در این سفر از خدا بخواهند این گرگ خونخوار، رژیم اشغالگر و صهیونیستی قدس و اذناب آن را تنبیه و پشیمان و نابود کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ادامه داد: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید، ترک کردن و از دست دادن فرصت‌ها غصه‌های فراوانی را به همراه دارد، بنابریان هر زمانی که برای بندگی خدا پیش آمد از آن استفاده کنید.

وی افزود: در همه لحظات این سفر به یاد جاماندگان و پدر و مادر و دوستان باشید و با انجام اعمال مستحبی و نماز دو رکعتی در مسجد الحرام به نیت همه و برای فرزندان خود و نسل خود دعا کنید. 

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه برای زائران خانه خدا حج مقبول و خادمین زائران آرزوی قبول اعمال دارم، گفت: زائران خانه خدا در این سفر برای مردم مظلوم فلسطین مدافعان حیثیت اسلامی و دینی و عزت آنها در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا دعا کنید.

لازم به ذکر است، امسال ۸۸۵ نفر زائر، کادر و عوامل اجرایی کاروان‌ها از منطقه کاشان شامل شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در قالب ۶ کاروان، ۳ کاروان مدینه قبل و ۳ کاروان مدینه بعد راهی مکه معظمه می‌شوند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات