۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۵۶۳۹۳
معاون آموزش حوزه علمیه قم:

دروس آزاد بستر ارزشمندی برای رشد و پویایی طلاب به شمار می‌آید

دروس آزاد بستر ارزشمندی برای رشد و پویایی طلاب به شمار می‌آید
معاون آموزش حوزه علمیه قم تأکید کرد که حمایت و تقویت دروس آزاد در دستور کار مدیریت حوزه‌های علمیه قرار دارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان در حاشیه برگزاری آزمون متمرکز مراکز فقهی حوزه علمیه قم که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مدارس و مراکز فقهی در عرصه تربیت علمی و اخلاقی طلاب و فضلای حوزه علمیه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مراکز فقهی تحت اشراف مراجع تقلید بوده و یا با دستور آن‌ها راه‌اندازی شده‌اند، مطرح کرد: باتوجه به اینکه این مراکز بر اساس احساس نیاز شکل گرفته‌اند، خدمات ارزشمندی به جامعه علمی حوزه‌های علمیه داشته‌اند.

معاون آموزش حوزه علمیه قم با بیان اینکه تربیت اساتید برجسته سطوح عالی و خارج یکی از برکات ارزشمند مدارس و مراکز فقهی است، عنوان کرد: از سال ۹۶ تاکنون تعداد اساتید سطوح عالی و خارج افزایش بیش از صد درصدی داشته است، و این افزایش اساتید گزینه‌های بیش‌تری را برای انتخاب استاد پیش روی طلاب قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری آزمون، مراکز از طلاب واجد امتیاز لازم مصاحبه می‌گیرند، بیان کرد: در صورت قبولی طلاب در مصاحبه نیز، فرآیند پذیرش انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با بیان اینکه با تاکید مدیریت حوزه‌های علمیه حمایت و تقویت دروس آزاد در دستورکار قرار دارد، تصریح کرد: دروس آزاد بستر ارزشمندی برای رشد و پویایی طلاب به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه همچنین خود را موظف به حمایت و تسهیل امور مدارس عالی حوزوی و مراکز فقهی می‌دانیم، یادآور شد: فعالیت مدارس و مراکز فقهی تحت ضوابط شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یک ضرورت است.

ارسال نظرات