۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۷۵۶۳۸۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

بازسازی تمدن اسلامی مهم ترین رسالت حوزه علمیه است

بازسازی تمدن اسلامی مهم ترین رسالت حوزه علمیه است
مازندران - مدیر حوزه علمیه مازندران، مهم ترین رسالت حوزه را بازسازی تمدن اسلامی عنوان کرد و تحقق این امر مهم را در گرو تولید فکر و پرورش انسان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، مدیر حوزه علمیه مازندران در اجلاسیه اساتید مدارس علمیه استان، مهم ترین رسالت حوزه را بازسازی تمدن اسلامی عنوان کرد و تحقق این امر مهم را در گرو تولید فکر و پرورش انسان دانست.

وی با بیان این که مسأله تولید فکر و پرورش انسان همواره در حوزه های علمیه مورد توجه بوده است، افزود: این موضوع مهم در سال های اخیر نیز با رویکرد تازه ای در حال اجرا است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود نقش اخلاقی و تربیتی را کارکرد اصلی حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: در طول تاریخ توجه جدی به مسائل اخلاقی و تربیتی همواره مورد تأکید بزرگان دین بوده و امروز نیز به عنوان یک راهبرد اصلی مورد توجه برنامه ریزان حوزه علمیه است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: عالمان و شخصیت های برجسته دینی که در طول تاریخ از سرمایه های گرانسنگ جامعه دینی محسوب می شدند محصول توجه جدی حوزه به مسائل اخلاقی و تربیتی بوده است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که محصول حوزه های علمیه باید طلابی  فاضل و در تراز انقلاب اسلامی باشد، تصریح کرد: در همین راستا توجه جدی حوزه علمیه به مباحث اخلاقی و تربیتی از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش سیاسی و اجتماعی حوزه اشاره کرد و گفت: حوزه در ادوار مختلف تاریخ علاوه بر مسائل دینی، در موضوعات سیاسی و اجتماعی جامعه نیز نقش کلیدی و محوری داشته که امام خمینی(ره) به عنوان شخصیتی رشد یافته از حوز علمیه توانستند یک نظام سیاسی پر قدرت مبتنی بر شریعت را پایه گذاری کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیز حوزه علمیه علاوه بر نقش اخلاقی و تربیتی خود باید در مسائل سیاسی و اجتماعی اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: حوزه با توجه به ظرفیت علمی، فرهنگی و اجتماعی بالایی که در عرصه های مختلف دارد می تواند با ارائه راهکارهای لازم پاسخگوی بسیاری از نیازهای روز جامعه باشد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات