۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۷۵۶۳۴۰

گزارشی از اختتامیه دهمین جشنواره پژوهشی علامه حلی

گزارشی از اختتامیه دهمین جشنواره پژوهشی علامه حلی
امروز دهمین جشنواره پژوهشی علامه حلی(ره) حوزه علمیه با تقدیر از صاحبان آثار برگزیده به ایستگاه پایانی رسید و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دهمین جشنواره پژوهشی علامه حلی(ره) حوزه های علمیه دقایقی قبل با حضور اساتید و مدیران حوزوی در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه قم با تقدیر از برگزیدگان به ایستگاه پایانی خود رسید و این پایان آغازی برای جشنواره یازدهم شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن ترکاشوند، معاون پژوهش حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به این که در دوره مدیریت جدید حوزه علمیه قم اتفاقات خوبی رقم خورده از تشکیل شورای پژوهش خبر داد و گفت: تاکنون مجوز ۴۰ مجله صادر شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فعالیت‌های پژوهشی در مدارس و ‌مراکز با جدیت دنبال می‌شود، مطرح کرد: در تلاش هستیم زمینه رشد و ارتقای توان طلاب در عرصه تحقیق و پژوهش فراهم شود.

گزارشی از اختتامیه دهمین جشنواره پژوهشی علامه حلی(ره)/م

وی با بیان اینکه یکی از بسترهای رشد طلاب حوزه های علمیه، جشنواره علامه حلی(ره) است، عنوان کرد: در جشنواره علامه حلی(ره) طلاب در کنار هم به کسب دانش، مهارت نیز کسب می‌پردازند.

۱۷ اثر رتبه نخست را کسب کردند

در ادامه این مراسم حجت الاسلام طهماسبی دبیر جشنواره علامه حلی(ره) گزارشی از دهمین دوره جشنواره ارائه کرد و براساس اعلام کرد:: در این دوره از جشنوره دهم علامه حلی(ره) بیش از ۲۳۰ اثر برگزیده شدند و از بین این آثار، ۱۷ اثر رتبه نخست را کسب کردند.

پخش کلیپ بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه علم، دانش و نظریه پردازی در نظام اسلامی و نقش علم در پیشرفت کشور از دیگر برنامه های اختتامیه جشنواره دهم علامه حلی(ره) بود که مورد توجه طلاب و حاضرین جلسه قرار گرفت.

گزارشی از اختتامیه دهمین جشنواره پژوهشی علامه حلی(ره)/م

در این مراسم آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور به عنوان سخنران ویژه اختتامیه به ایراد سخنرانی پرداخت و با گرامیداشت روز معلم و یاد و خاطره استاد شهید آیت الله مطهری، اساتید را پایه رشد علمی، توسعه و پیشرفت کشور خواند و با تقدیر از دلاورمردی های رزمندگان سپاه در عملیات وعده صادق و تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) تصریح کرد: امام صادق(ع) نقطه عطف و تحول بزرگ علمی، فرهنگی و سیاسی در جهان بودند و جایگاه آن حضرت کاملا ممتاز و ویژه است.

انتشار کتاب ۲۲ جلدی مسند الامام الصادق(ع)

وی به انتشار کتاب ۲۲ جلدی مسند الامام الصادق(ع) اثر مرحوم آیت الله حاج شیخ عزیزالله عطارودی(ره) اشاره کرد و گفت: مرحوم عطارودی احادیث موجود و باقی مانده از تراث امام صادق(ع) را جمع آوری کرد که به حدود ۴۰ هزار متن حدیثی و روایی از حضرت رسید.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه ثبت و ضبط  ۲۱ هزار و ۴۴ راوی و شاگرد امام صادق(ع) نشان داده که عدد ۴ هزار شاگرد عدد بی ربطی نیست، گفت: حدود ۴۰ هزار حدیث و بیش از ۲۲ هزار راوی در مقیاس آن زمان فوق العاده بزرگ است و نشان دهنده آن است که امام صادق(ع) چه جایگاه و تاثیر گذاری مهمی داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: اگر حدود ۲۰ هزار حدیث امام باقر(ع) را به حدود ۴۰ هزار حدیث امام صادق(ع) اضافه کنیم حدود۶۰ هزار روایت و حدیث از صادقین علیهم الاسلام به دست ما می رسد که تقریباً نیمی از تراث حدیثی شیعه است؛ این دو امام بزرگوار بیش از نیمی از تراث روایی و حدیثی ما را افاضه کردند.

گزارشی از اختتامیه دهمین جشنواره پژوهشی علامه حلی(ره)/م

تقدیر از برگزیدگان جشنواره

در این مراسم همچنین از صاحبان آثار برگزیده با حضور آیت اله اعرافی مدیر حوزه های علمیه تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات