۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۵۳۴۴۰
در نشست خبری ستاد ملی جوانی جمعیت مطرح شد؛

ثروت‌آفرینی و جوانی جمعیت دو بال پیشرفت کشور

ثروت‌آفرینی و جوانی جمعیت دو بال پیشرفت کشور
دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت با تاکید بر اینکه ضرورت اساسی کشور بالابردن سطح رفاه عمومی جامعه است گفت:ثروت‌آفرینی و جوانی جمعیت دو بال پیشرفت هستند که بدون هر کدام از اینها پیشرفت حاصل نمی شود.
 

به گزارش سرویس جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، نشست خبری دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت عصر امروز در محل نهاد نمایندگی ریاست جمهوری با حضور دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت و اعضای ستاد برگزاری رویداد برگزار شد. در این نشست ضمن اعلام جزئیات این رویداد نکاتی نیز در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری مطرح شد.

شکیبا محبی‌تبار دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت در نشست خبری ضمن تاکید بر اینکه ضرورت اساسی کشور بالابردن سطح رفاه عمومی در بیست سال آینده است گفت: تحقق این امر وابسته به جمعیتی جوان است که با هوشمندی و دقت به خلق دانش و ثروت بپردازند.

وی افزود: اقدامات خوبی در زمینه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی انجام شده است اما در آغاز راه هستیم و به پیگیری‌های مجدانه نیاز داریم و برای اجرایی کردن این امر باید تلاش‌هایی در سطوح مردم، مدیران و نخبگان کشور صورت گیرد تا این موضوع جایگاه خود را بیابد.

وی ضمن اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت در فرمایشات رهبر انقلاب بیان داشت: صحبت‌های ایشان همواره راه‌گشا بوده است. رئیس جمهور نیز همیشه در سخنان خود بر اهمیت فرزندآوری و ازدواج تاکید می‌کنند.

محبی‌تبار همچنین گفت: ثروت‌آفرینی و جوانی جمعیت دو بال پیشرفت کشور هستند که بدون هر کدام از این‌ها پیشرفت حاصل نمی‌شود و گام‌هایی که برای تحقق تمدن کشور برداشته می‌شود به ثمر نمی‌نشیند.

وی اضافه کرد: فلسفه اهدای جایزه جوانی جمعیت این است که از همه ظرفیت‌ها و ساحت‌های مختلف استفاده شده و این موضوع به صورت علمی و عمیق تبیین شود و هر کس هر آنچه در توان دارد به میان بیاورد و دانش و خلاقیت خود را به کار بگیرد. از این رو مراکز علمی دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها باید با همت مضاعفی در این عرصه ورود کنند تا امر جوانی جمعیت محقق شود.

محبی تبار در ادامه ضمن اشاره به ۷ محور مطرح شده در این جایزه اظهار کرد: از مسائل اساسی در این راستا پرداختن به نقش محوری مردم است. از این رو در پیش‌رویدادهایی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها با شناسایی ظرفیت‌ها به بومی‌سازی این گفتمان خواهیم پرداخت.

وی افزود: در اردیبهشت سال آینده رویداد اصلی برگزار می‌شود. به همین جهت از همه کنشگران و دغدغه مندان از جمله اصحاب رسانه دعوت می‌کنم که با حضور خود به تحقق اهداف و شناسایی ظرفیت‌های مردمی کمک کنند.

ارسال نظرات