۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۸۷۰۹۳

اولین دوره نشست تربیت مبلغان دینی در مصر برگزار شد

به همت مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر اولین دوره تربیت مبلغان دینی با حضور ۶۰ طلبه نخبه دینی از سراسر جهان اسلام برگزار شد.
شیخ محیی الدین عفیفی رییس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر در راستای تربیت مبلغان دینی و ترویج اسلام اعتدالی اولین دوره سلسه نشست‌های «تربیت مبلغ دینی» را با حضور 60 طلبه نخبه از کشورهای اسلامی به مدت دوماه در قاهره برگزار کرد.

شیخ محیی الدین العفیفی دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر با اعلام این خبر گفت: اساتید حاضر در جلسات آموزشی تربیت مبلغ دینی با تلفیق عرصه عمل و نظر، به بحث و بررسی آیات قرآن و متون دینی پرداخته و به رویارویی اندیشه‌ای با افکار انحرافی مبادرت می‌ورزند.

وی افزود: گروهک‌های تروریستی و جریان‌های افراطی با سوء استفاده از جهالت و ناآگاهی مردم به ترویج مفاهیم غلط دینی، گمراه ساختن مردم، تغییر محتوای دین و نشر فکر برداشت گزینشی از دین روی آورده‌اند که وظیفه علما مقابله با انحرافات علمی ـ اخلاقی است.

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی با اشاره به استفاده از ظرفیت مذاهب مختلف برای پاسخگویی به پرسش‌های روز جامعه و شبهات فکری و اندیشه‌ای خاطر نشان کرد: بررسی نصوص دینی و اظهار نظر پیرامون مسائل مستحدثه باید مبتنی بر ضوابط فهم صحیح از نصوص و واقعیت‌های موجود باشد.

عضو ارشد الازهر در پایان اظهار داشت: مبلغان دینی در این دوره، شیوه فهم و برداشت صحیح از نصوص دینی، تحلیل شبهات موجود پیرامون اسلام و نحوه پاسخ به شبهات را آموزش خواهند دید تا پس از بازگشت به زادگاه خود بتوانند نقش موثری را در مبارزه با ظلم و بی عدالتی ایفا کنند.

ارسال نظرات