۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۳۰۶۹۰
رییس سازمان برنامه و بودجه:

سپاه پاسداران مدافع مردم و مهاجم بر تروریست است/ طرح همسان‌سازی در راه است

نوبخت در مورد واکنش آمریکا علیه سپاه پاسداران و قراردادن آن جزء گروه‌های تروریستی، گفت: اگر آمریکا چنین واکنشی را نسبت به سپاه از خود نشان می‌دهد پس او نیز مثل همان تروریست‌هایی خواهد بود که همین مواضع را نسبت به سپاه دارند.
نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز در ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به موضع دولت در قبال قراردادن سپاه پاسداران در زمره گروه‌های تروریستی، گفت: درباره این موضوع باید اشاره کرد که موضع دولت در قبال سپاه کاملا روشن است زیرا سپاه پاسداران یک ارگان انقلابی بوده و به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت و دفاع ملت بعد از انقلاب به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: مردم ما هیچگاه رشادت‌های سپاه پاسداران در دفاع از کشور و مردم را فراموش نمی‌کنند و این ارگان همواره مورد احترام است، امروز جهان باید واقع‌نگر باشد و بپذیرد که سپاه در مقابل تهاجم داعش تروریست ایستاده است.

سخنگوی دولت یادآور شد: سپاه پاسداران در اصل مدافع مردم و مهاجم بر تروریست‌ها است، بنابراین اگر آمریکا چنین واکنشی را نسبت به سپاه از خود نشان می‌دهد پس او نیز مثل همان تروریست‌هایی خواهد بود که همین مواضع را نسبت به سپاه دارند.

نوبخت درباره تذکرات نمایندگان راجع به کم بودن حقوق بازنشستگان، تأکید کرد: ما در این زمینه به اندازه‌ای که توانایی مالی برای افزایش حقوق داشته باشیم پرداخت را انجام می‌دهیم، از این رو طرح همسان‌سازی را نیز در سال97 خواهیم داشت.

وی درباره پرداخت اعتبار به ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در این رابطه در حدود 10میلیارد تومان طبق قانون مجلس شورای اسلامی از سوی دولت به ستادکل نیروهای مسلح پرداخت خواهد شد.

سیاست دولت تضعیف پول ملی نیست

رییس سازمان برنامه و بودجه در مورد موضوع افزایش قیمت دلار، ابراز داشت: بدانید که سیاست دولت تضعیف پول ملی نیست و ما با کاهش ارزش ریال در برابر دلار به صورت غیر منطقی مخالف هستیم.

نوبخت ادامه داد: دولت در رابطه با تضعیف پول ملی قطعا متضرر خواهد شد و از طرفی دیگر این افزایش قیمت دلار بروی همه کالاها تأثیر می‌گذارد.

وی بیان کرد: وظیفه دولت مهار نرخ تورم است، از این رو تلاش ما بر این است که کاهش قدرت خرید را کنترل کنیم، با انجام این کار برخی می‎‌گویند دولت از افزایش قیمت دلار منتفع می‌شود و این امری غلط است.

سخنگوی دولت گفت: البته اینگونه حرف‌ها از سوی کسانی زده می‌شود که از وارد کردن تشنج اظهارات ترامپ به داخل کشور بی‌مباها اقدام می‌کنند، این در حالی است که سخنان ترامپ و اظهارنظرهای او نباید بازار ما تحت تاثیر خود قرار دهد، از همین الان نیز اعلام می‌کنیم که ترامپ در آخر هفته اظهاراتی را خواهد داشت که بازار ما نباید از آن متاثر شود.

نوبخت با بیان اینکه ایران یک کشور بزرگ است و توانسته در زمان تحریم بازار ارز را کنترل و به کاهش نرخ تورم بپردازد، خاطرنشان کرد: بنده به مردم کشور این اطمینان را می‌دهم که تهدیدهای موجود تاثیری بر بازار ما نخواهد داشت و از مردم هم انتظار داریم دولت را یاری و در زمان گران شدن ارز به جای خرید ارز آن را به بازار ارائه کنند.

وی تصریح کرد: ما با همکاری مردم می‌توانیم در برابر یک آدم هرزه‌گو کشورمان را با ثبات کنیم، همچنین کسانی که با دولت نیز زاویه دارند را هم به یاری کشور در برابر دشمن مشترک و عامل خارجی دعوت می‌کنم.

ما شرایط بازگشت به شرایط قبل از برجام را داریم

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به انزوای ایران در سال 92، گفت: خوشبختانه امروز ما منزوی نیستیم و این کشور دیگری است که به انزوا کشیده شده است، ایران در برجام حقانیت خود را ثابت کرد و چنانچه قرار باشد برجام نباشد ما به سرعت می توانیم به شرایط قبل از برجام بازگردیم.

درخواست کمک عراق از ایران برای تروریستم و اقلیم کردستان

نوبخت در مورد سفر رییس جمهور به کشور عراق، یادآور شد: دکتر روحانی برای نشست سه جانبه با عراق و ترکیه در مورد اقلیم کردستان حضور پیدا خواهند کرد، در واقع دولت عراق از کشور ایران درخواست کرد ضمن مبارزه با تروریست در رابطه با یکپارچگی این کشور هم به آنها کمک کنیم، ما زمانی که داعش پشت مرزهای اقلیم کردستان آمد به آنها کمک کردیم و مردم این منطقه را دوست داریم و از همین جا از مسئولین کرد تقاضا داریم کاری نکند که مردم این منطقه دچار مشکلات شوند.

دولت توان پرداخت ضرر اتوبوس‌های اربعین را ندارد

وی در راستای وضعیت گرانی نرخ بلیط‌ های اتوبوس در مراسم اربعین نیز اظهار کرد: برای سفر اربعین اتوبوس‌ران‌ها معتقدند که زائران را به مسیر می‌رسانند و نهایتا از مرز خالی برمی‌گردند و از این رو با ضرر مواجه می‌شوند و در این میان دولت هم نمی‌تواند ضرر این موضوع را پرداخت کند زیرا توان این کار را ندارد.

انتظارات دولت از قوه قضائیه در مبارزه با فساد!

سخنگوی دولت در زمینه مبارزه با فساد در دولت، گفت: ما هیچگونه خط قرمزی در مبارزه با فساد قائل نیستیم و قوه قضائیه هم باید به این موضوعات ورود کند و انتظار داریم که برخورد قوه قضاییه با مفسدین و فساد شبهه سیاسی ایجاد نکند، همچنین در شرایطی که پرخاشگری دولت مستبد آمریکا وجود دارد انتظار داریم که دامن به این تنش ها زده نشود.

موضع رسمی دولت نسبت به محمد خاتمی

نوبخت درباره محدودیت های اعمال شده به رییس دولت اصلاحات، یادآور شد: دولت انتظار دارد در شرایطی که دشمن در حال ضربه زدن به ما است با محدود کردن دیگران تشنج داخلی ایجاد نکنیم و سعی کنیم با تحمل یکدیگر وحدت داخلی را ایجاد نمائیم.

وی ادامه داد: موضع رسمی دولت مشخص است و حتی دکتر روحانی بارها تکرار کرده است که آیا این اعمال محدودیت مصوبه شورای امنیت ملی به هیچ وجه در این دولت و دولت قبلی در این خصوص وجود داشته یا خیر و حتی سخنگوی قوه قضائیه گفت این امر جدید نیست.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در این برهه حساس ما به اتحاد و وحدت نیاز داریم و همان طور که رهبری فرمودند ما باید متحد باشیم.
 
آیا در تیم مذاکره‌کننده جاسوس وجود داشت یا خیر؟

نوبخت درباره وجود جاسوس در تیم مذاکره‌کننده نیز، خاطرنشان کرد: در این زمینه وزارت اطلاعات مسؤولیت شناسایی جاسوسان را دارد و همانگونه که گزارشات این سازمان را در رد اتهام جاسوسی فرزندان یکی از سران قوا را تأیید می کنیم منتظر گزارش وزارت اطلاعات در این خصوص هم خواهیم بود.

برادر معاون اول را به دولت ارتباط ندهید

رییس سازمان برنامه و بودجه در مورد ارتباط دادن برادر معاون اول رییس جمهور به دولت، گفت: در این زمینه معاون اول رییس جمهور اعلام کردند که قوه قضائیه تمام اقدامات لازم را انجام دهد و با صحه صدر بیان کردند که این موضوع به دولت ارتباطی ندارد و دوستان در خصوص موضوعات مربوط به پیش از دولت یازدهم این اقدام را انجام داده‌اند.

نوبخت ادامه داد: آقای جهانگیری درخواست داشتند که حرمت افراد حفظ شود و شبهه سیاسی در این مساله وجود نداشته باشد و به پرونده همه افراد به جدیت رسیدگی شود.

مسائل موشکی و دفاعی به هیچ وجه قابل مذاکره نیست

سخنگوی دولت درباره مذاکره در مورد مسائل موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این موضوع کاملا از نظر ما رد شده است، تلاش ترامپ بر برهم زدن برجام است و ما نیز نباید این موضع را موضع جهان تلقی کنیم بلکه باید تلاش کرد تا جهان را در مورد برهم نزدن برجام متحد کنیم.

وی در پایان گفت: در مورد برجام مواضع ما بسیار مستحکم است و ذره ای منافع ملی ما دچار مشکل نخواهد شد و در این میان دولت آمریکا ثابت کرده که طرف قابل اعتمادی نیست و ایران هیچگونه مذاکره دیگری با آمریکا در هیچ زمینه‌ای نخواهد داشت./816/۲۰۰/ح

ارسال نظرات