۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۴۹۰۸۳۳
سخنران مسجد مقدس جمکران:

استغفار رگ حیاتی شیطان را قطع می کند

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان این که ماه های رجب، شعبان و رمضان به عنوان ماه تخلیه، تحلیه و تجلیه عنوان شده است، گفت: رجب و شعبان به عنوان اذن ورود به ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی سه شنبه شب در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که ماه رجب، بهار بندگی خدای متعال است، گفت: ماه رجب را ماه خالی کردن دل از اخلاق و رذایل شیطانی و آراسته شدن به اخلاق رحمانی نامیده اند.

سخنران مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: سه ماه رجب، شعبان و رمضان به عنوان ماه های تخلیه، تحلیه و تجلیه عنوان شده است؛ انسان با استغفار و روزه داری می تواند اقدام به تخلیه کردن روح خود از بدی ها کند؛ استغفار حقیقت والایی است که گناهان انسان را جبران می کند.

وی با بیان این که ماه رجب ماه فراوانی ها و جذب نعمت های بی کران الهی است و انسان می تواند از تمام بدی های عالم دور شود، ادامه داد: در دعای مخصوص این ماه تمام خیرات دنیا و آخرت را از خداوند مسألت می کنیم و در قسمت بعدی نیز می خواهیم که تمام شر و بدی ها از او دور شود.

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور بیان داشت: استغفار، رگ حیاتی شیطان را در بدن انسان قطع می کند؛ در واقع می توان گفت که ماه رجب و شعبان اذن ورود به ماه مبارک رمضان است.

وی به ماه مبارک شعبان اشاره کرد و گفت: ذکر مخصوص این ماه صلوات بر محمد و آل محمد است و این ماه ویژه ولایت و مهدویت است؛ در این ماه باید به سوی اخلاق مهدوی حرکت کنیم و از اهل بیت(ع) تأسی کنیم.

کارشناس مباحث مهدویت خاطرنشان کرد: ابن ملجم مرادی از افرادی بود که با زبان و به ظاهر به حضرت علی(ع) محبت و ارادت داشت و حتی برای ایشان انشای شعر می کرد، اما پس از چندی به خاطر یک امر شهوانی بر فرق ایشان ضربه می زند.

وی افزود: ولایت پذیری قله بلندی است که به راحتی شامل هر کسی نمی شود؛ کسی که خدای متعال به او نمره قبولی داده باشد، در پرونده اعمالشان حب اهل بیت(ع) نوشته می شود؛ محبت حضرت علی(ع) است که قبولی اعمال و نمازها را ضمانت می کند.

کارشناس دینی رسانه ملی اظهار داشت: در روایتی آمده که احدی اجازه ورود به بهشت پیدا نمی کند مگر از سرچشمه کوثر سیراب شود و کسی که محبت امیرالمؤمنین(ع) را داشته باشد، از چشمه کوثر سیراب خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان تأکید کرد: روایات بسیار زیادی درباره محبت علی بن ابی طالب(ع) در منابع اسلامی آمده است و هر کس که به ایشان محبت داشته باشد، از آتش دوزخ در امان خواهد بود و به درجه عبداللهی می رسد./840/پ202/ج

ارسال نظرات