۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۹۸۶۷۶
با حضور حجت الاسلام پژمان فر؛

نشست «مدیریت اقتصادی در دوران پسا تحریم» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست «مدیریت اقتصادی در دوران پسا تحریم» با حضور حجت الاسلام پژمان فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و فعالان فرهنگی رسانه ای در حاشیه هفدمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.
پسا تحريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست «مدیریت اقتصادی در دوران پسا تحریم» با حضور حجت الاسلام پژمان فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی شب گذشته هفتم آبان در حاشیه هفدمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

 

عرفانیان، رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در این نشست با بیان این که زیاده خواهی و تنوع خواهی گره رسیدن به شکوفایی اقتصادی است، افزود: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی و تحریم را به مذاکرات پیوست دهیم در واقع این دریچه امید باید باز شود که تجارت و اقتصاد ایران به روی جهان باز می شود.

 

وی درادامه با طرح این پرسش ها که تولید و اقتصاد کشور پسا تحریم چه خروجی خواهد داشت؟ آیا دارای رکود اقتصادی می شویم؟ آیا قرار است غرب دانش اقتصادی خودش را به سمت کشور گسیل دارد؟ افزود: اگر قرار باشد که تکنولوژی را از آنها نگیریم و فرهنگ آنها وارد کشور بشود در واقع این خانه براندازی است.

 

عرفانیان با بیان این که ما به دنبال بازارهای آزاد بیشتری هستیم، ادامه داد: در واقع این بازارها را برای این می خواهیم که صنایع و تکنولوژی خود را با آنجا ببریم و اگر قرار باشد این مسیر معکوس اتفاق بیفتد و فقط بازار ایران برای آنان مصرف کننده بشود به سمت خرابی ها می رویم.

 

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بهتر اینست که دردوران پسا تحریم ایران قالب بشود بدین معنا که  در این عرصه ایران باید بتواند کالاهای خودش را عرضه کند و نه تنها یک مصرف کننده برای بازارهای جهانی باشد بلکه خودش هم بازارهای مصرف را در دست بگیرد.

 

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی کرد و هر اتفاقی هم که بیفتند ایران باید در این صحنه به قدرت و توازن برسد و باید ظرفیت های داخلی را شناسایی کرد.

 

مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوی، با اشاره به این که طبق سخنان رهبری اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که با وجود هجمه زیاد دشمن بتواند باعث رشد و شکوفایی کشور شود، افزود: اقتصاد مقاومتی زمانی شکل می‌گیرد که کشور کمترآسیب ببیند و دچار اختلال شود.

 

وی الزامات اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی به نفت، تعادل درمصرف و مدیریت مصرف دانست و ادامه داد: متأسفانه تا 50 سال آینده 12 نقطه شهری بیشتر برای زندگی کردن وجود ندارد و این فاجعه است.

 

عرفانیان با اشاره با این که شرایط و ارکان اقتصاد مقاومتی تکیه به مردم، اجرایی کردن سیاستهای اصل  44 است، عنوان کرد: فشارهای اقتصادی نباید به رشد ملی و اشتغال مردم لطمه بزند به گونهای که مردم از نظام دلزده شوند.

 

رییس بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان این که ما اگر به خودباوری و صداقت دست پیدا کنیم با یک نقشه راه تکمیلی میتوانیم به راهکار گستردهای دست یابیم، ادامه داد: با این دو برنامه میتوانیم بر تحریمات اقتصادی و مشکلات کشور فائق آییم./934/202/ب1

ارسال نظرات