۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۷۵۱۸۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه:

برنامه های قرآنی برگزار شده در ماه رمضان ارزیابی می شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فاطمیان با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان، گفت: در ماه مبارک رمضان 3 محفل انس با قرآن و بیش از 52 جلسه تفسیری در مساجد محوری تربت حیدریه، جهت بهره برداری از انوار الهی و آموزه های قرآنی برگزار شدند.
وداع با ماه رمضان

حجت الاسلام محمد علی فاطمیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به برنامه های دینی برگزار شده در ماه میهمانی خدا اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان همزمان با برپایی برنامه های دینی و قرآنی در اماکن مذهبی بیش از 52 جلسه بیان تفسیر قرآن کریم در 52مسجد و مکان مذهبی شهرستان های تربت حیدریه، رشتخوار، زاوه و بخشهای بایگ، کدکن ورخ برپا شد.

 


دبیر ستاد اقامه نماز تربت حیدریه ادامه داد: در این جلسات قرآنی، از سوی روحانیان و ائمه جماعات مساجد مذکور، آیات کریمه وحی مورد تفسیر و تشریح قرار گرفتند و عموم مردم از مفاهیم برجسته قرآن کریم بهره مند شدند.

 


وی با اشاره به کلاس های آموزش قرائت صحیح قرآن و نماز تصریح کرد: این گونه مراسم های قرآنی در مساجد شهرک ولی عصر(عج) تربت حیدریه و روستاهای دارای روحانی مستقر و هجرت برگزار شدند.

 


رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه با اشاره به هدف اجرای این طرح ها خاطرنشان کرد: هدف ما مهارت در خواندن صحیح قرائت نماز بود که با همکاری ائمه جماعات مساجد و 40 روحانی مستقر و هجرت در شهرک ها و حاشیه تربت حیدریه در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد.

 


حجت الاسلام فاطمیان با اشاره به برگزاری سه محفل انس با قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان 3 محفل انس با قرآن نیز در مساجد محوری تربت حیدریه، جهت بهره برداری از انوار الهی و آموزه های قرآنی برگزار شدند.

 

 

وی افزود: اگر عمل به قرآن نباشد هدایت هم به وجود نمی آید و آنچه مهم است تدبر در قرآن و درک مفاهیم و معانی کلام وحی است.

 


دبیر ستاد اقامه نماز تربت حیدریه با اشاره به محافل انس با قرآن یادآور شد: محافل شبی با قرآن با هدف توسعه فرهنگ قرآنی و ایجاد زمینه برای ترویج تعالیم روح بخش قرآن، با همکاری کانون قرآن این اداره در مساجد شهرستان رشتخوار و روستاهای فتح آباد و شهر جنگل نیز برگزار شد.

 


رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه ادامه داد: ما با حضور در روستای های بخش مرکزی تربت حیدریه و روستاهای شهرستان های رشتخوار از نزدیک در جریان برنامه های فرهنگی روحانیان اعزامی به روستاها  قرار گرفته ایم و ارزیابی عملکرد مبلغان سایر روستاهای تربت حیدریه و رشتخوار و بخشهای کدکن و بایگ نیز به زودی انجام خواهد شد./864/ت302/ب4

ارسال نظرات