۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۶۳۶۷۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

مسؤولان اهتمام ویژه‌ای به برنامه های قرآنی در جامعه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با انتقاد از کم توجهی مسؤولان استانی به مباحث قرآنی در استان، گفت: توجه مسؤولان به برنامه های قرآنی در جامعه ضروری است.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مدير کل تبليغات اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در جلسه توجیهی کارشناسان، مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی اردبیل با قدردانی از فعالیت های قرآنی دارالقرآن الکریم و اتحادیه قرآنی مردمی استان، خاطرنشان کرد: دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان با فعالیت های قرآنی و آموزشی خود بار دیگر توانست رتبه برتر فعالیت های قرآنی کشور را در سال 93 به خود اختصاص دهد.

 

وی با انتقاد از مسؤولان ارشد استانی برای نبود اعتبارات قرآنی استان اردبیل، افزود: 35 میلیارد تومان به عنوان بودجه عمرانی به استان اردبیل پرداخت شده که تاکنون از این مبلغ حتی یک ریال هم به بحث عمرانی دارالقرآن کریم و امورات قرآنی شامل نشده است.

 

حجت الاسلام ستوده با بیان اینکه مسؤولان استانی هیچ عنایتی بر اعتبارات و فعالیت های قرآنی ندارند، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با تمام توان خود برنامه های قرآنی خود را توسعه و از سوی مؤسسات و اتحادیه های قرآنی مردمی خودجوش پیش برده و با عنایت خداوند متعال همه ساله هم حائز رتبه برتر در سطح کشور می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه آموزش های قرآنی باید به صورت علمی و استاد محور باشد، افزود: اگر آموزش‌های قرآنی ما در مؤسسات و خانه های قرآنی استادمحور برگزار نشود، از آموزش و تربیت سالم برخوردار نخواهد شد.

 

حجت الاسلام ستوده بیان کرد: باید قاریان و حافظان از تیپ و ظاهر اسلامی برخوردار باشند و اخلاق و رفتار قرآنی را در بین آحاد مختلف مردم به ویژه قرآن آموزان نسل جدید رعایت کنند.

 

وی افزود : مؤسسات و مراکز قرآنی باید در سال جدید برنامه های آموزشی قرآن کریم را وارد هیأت‌های مذهبی استان کرده و در بحث آموزش صوت و لحن و مفاهیم قرآن کریم فعالیت کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه مداحان هیأت‌های مذهبی همه باید به آموزش و مفاهیم قرآن کریم نیز روی آورند، گفت: برگزاری جلسات قرآنی در هیات های مذهبی باعث گسترش و توسعه مفاهیم قرآنی می شود.

 

حجت الاسلام ستوده از خودجوش فعالیت کردن مراکز قرآنی و مدیران مؤسسات و خانه های قرآنی شهری و روستای استان اردبیل، خبر داد و افزود: باید همه مدیران و مربیان قرآن کریم تلاش کنند تا برنامه ها ی قرآنی سال 94 با برنامه ریزی خوب پیش رود.

 

حجت الاسلام عزیز صابری، مدیر دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست از فعالیت بیش از 200 مؤسسه و خانه قرآنی روستایی و شهری در سال 94 خبر داد و گفت: امسال هم با ایده های نوین آموزشی و تربیتی تولید نرم‌افزارهای قرآنی از سوی مؤسسات و برپایی همایش قرآنی استعدادهای درخشان برای حافظان به فعالیت های خود اضافه خواهیم کرد.

 

وی از برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان در اردبیل خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان بین المللی و کشوری استان، جلسات تفسیر و حفظ قرآن کریم و جزء خوانی و جمع‌خوانی قرآن کریم در شهرها و روستاهای استان اردبیل برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 نفر حافظ قرآن کریم در مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان تربیت یافته اند، افزود: این حافظان از یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم هستند که در این اداره به ثبت رسیده اند./937/پ202/ح

ارسال نظرات