۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۲۲۲۵۰۲
صبح امروز انجام شد؛

طلاب حوزه های علمیه کرمان با شهدا تجدید پیمان کردند

خبرگزاری رسا ـ طلاب حوزه های علمیه کرمان صبح امروز با حضور در گلزار شهدای کرمان و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشته و با آرمان های انقلاب تجدید پیمان کردند.
گلزار شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، طلاب مدارس علمیه شهر کرمان صبح امروز بعد اقامه فریضه نماز صبح با حضور در گلزار شهدای کرمان به آرمان های شهدا ادای احترام کردند.


در این مراسم که به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه شهر کرمان برگزار شد، حجت الاسلام عباس رضایی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمان گفت: بنده مدتی در جبهه های جنگ همسنگر بسیاری از این عزیزان بودم و اکنون که بعضی قبر ها را می بینم احساس غبن می کنم.

 

وی با اشاره به شهدای حوزه علمیه کرمان گفت: شهید یزدانی طلبه مدرسه معصومیه بود و با سنی کمی که داشت بار ها عرض اروند را پیموده بود و قبل از عملیات والفجر 8 مسؤولیت شناسایی را بر عهده داشت؛ چنین رشادت هایی در دوران دفاع مقدس جهانیان شگفت زده کرد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ارادت شهدا به امام خمینی و ولایت پذیری آن ها، اظهار داشت: وقتی انسان وصیت نامه های شهدا و جملاتی را که به یادگار از آن ها مانده است را می خواند نا خود آگاه به یاد جملات اصحاب امام حسین در شب عاشورا می افتد؛ شهدا امام خمینی را شناخته بودند و ارادتی که آن ها به امام داشتند ناشی از بصیرت شهدا بود.

 

وی عنوان کرد: شهید خزایی وصیت کرد موقع دفنش دست و پای او را زنجیر کرده و سپس دفن کنند؛ وصیت وی را خدمت آیت الله حقیقت و آیت الله روحانی از علمای بزرگ کرمان بردند هر دو اشک ریختند و دستور دادند که به وصیت وی عمل شود؛ این فرد به مرحله ای رسیده بود که می خواست مانند غلامی در پیشگاه خدا محشور شود.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمان با اشاره اهمیت شهدا به بیت المال، تأکید کرد: بعضی از شهدا که اکنون حاجات مردم را برطرف می کنند به هیچ وجه از بیت المال استفاده شخصی نمی کردند؛ روزی شهید مغفوری دبه ای آورد تا سهمیه روغن خود را از سپاه دریافت کند اما وقتی به او گفتند باید دبه ات را بشوری دبه را پس گرفت و رفت در خانه شست تا از آب بیت المال استففاده شخصی نکند.

 

وی در پایان تأکید کرد: شهدا افرادی زمینی بودند و بعضی از آن ها فعالیت های خلاف عرف انجام می دادند اما خداوند امام خمینی را بر سر راه این افراد قرار داد تا مسیرشان را تغییر دهد؛ در روایت داریم اگر خداوند خیر بنده را اراده کند او را طاهر می کند به گونه ای که خیری در مسیر وی قرار می دهد تا مسیرش تغییر کند./9704/پ202/ب

ارسال نظرات