۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۷۹۶۰۳

برگزیدگان طراحی تندیس جشنواره رضوی کودک و نوجوان معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ برگزیدگان طراحی تندیس کار گروه کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) معرفی شدند.
جشنواره هنر آسماني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، دبیرخانه این جشنواره در فراخوانی از هنرمندان طراح، اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان دعوت کرده بود تا با هنر خود، تندیس ویژه این جشنواره را طراحی کنند.

براساس این گزارش، مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پس از بررسی طرح‌های ارسالی، سه نفر را به عنوان برگزیده‌های دوم و سوم اعلام کرد.

پروین خانجانی، مربی هنری کانون استان آذربایجان غربی به عنوان برگزیده دوم معرفی شد و لوح تقدیر و مبلغ 7 میلیون ‌ریال دریافت کرد.

طرح تندیس پروین خانجانی از عناصری مانند کبوترهای حرم امام رضا(ع) به رنگ طلایی تشکیل شده که نمادی از رنگ گنبد و مناره‌های آن حضرت است.

خانجانی در این زمینه توضیح داد: نماد‌های نقاشی‌ سنتی ایران و همچنین نشانه‌هایی از نقاشی کودکان و نوجوانان از جمله عناصر این طرح به شمار می‌رود و رنگ شیشه‌ای آن نیز به نشانه صاف و زلال بودن است.

این طرح به زودی به عنوان طرح نهایی توسط آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود.

در عین حال، «نرگس موسوی» گرافیست کانون استان تهران و «فرانک منفرد» مربی هنری کانون استان زنجان به صورت مشترک به عنوان برگزیده سوم انتخاب شدند و هر یک جداگانه لوح تقدیر و مبلغ 3میلیون و پانصد هزار ریال به دست آوردند.

همچنین اعضای گروه بررسی آثار اعلام کردند هیچ طرحی حائز رتبه اول شناخته نشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان 16 جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را بر عهده دارد./966/د102/ی

ارسال نظرات